dijous, 16 d’abril de 2015

Reunió de delegats de Batxillerat. Abril 2015


ASSISTENTS: els delegats i subdelegats de 1r i de 2n de Batxillerat i la cap d’estudis. No assisteixen a la reunió els delegats de 2n B, la Maria Novo i l’Arnau Policarp
DATA: dijous 16 d’abril de 2015 ( 2n trimestre), durant el primer pati
ORDRE DEL DIA:
Informació de la cap d’estudis

  1. Agendes: la cap d’estudis els mostra una model d’agenda no tan maca com l’agenda actual però una miqueta més gran. Els delegats coincideixen en prioritzar l’espai abans que l’estètica. La cap d’estudis explica que estem mirant models i comparant preus, que encara no hem decidit res.
Comentaris dels delegats
  1. Valoració del viatge: Bona valoració del viatge a Amsterdam, s’ho van passar molt bé. Millorable: l’hotel (habitacions petites i algunes amb molt d’olor de pintura) i algunes de les excursions (hi havia poc temps per visitar el lloc i de seguida els enviaven a la botiga de records)
  2. Dinàmica de les classes, temaris, exàmens: estaven amoïnats per no acabar el temari d’algunes assignatures però ara ja s’han tranquil·litzat, ja veuen que sí que l’acabaran. Per altra banda, volen saber el calendari definitiu dels exàmens trimestrals el més aviat millor.
  3. Sortides: de cara el curs que ve, els de 2n de Batxillerat demanen poder anar a visitar l’accelerador de partícules. S’ha de tenir en compte que cal reservar-ho amb un any d’antelació. També comenten el següent: com que els tecnològics i els humanístics comparteixen algunes classes, quan un dels grups va a una sortida, l’altra meitat que es queda fent classe no avança temari. Demanen que, a l’hora de planificar les sortides, es busqui un dia en què els dos grups no coincideixin tantes hores.
  4. Xerrades: donaran la seva opinió sobre les xerrades als tutors i llavors aquests valoraran, conjuntament amb la coordinadora de batxillerat, si convé tornar-les a programar l’any que ve o no. Alguns delegats comenten que les xerrades sobre l’estrès i sobre l’autoestima no van ser pas massa interessants. També es queixen que algun conferenciant no va ser puntual i això els va perjudicar (van perdre classes i després van haver de córrer per poder agafar l’autobús)
  5. Festa final de curs: pregunten quan es farà. Està prevista el 20 de maig. El dilluns 4 farem l’última reunió de delegats de 2n i en parlarem.
  6. Concurs fotogràfic “Un món de lectors”: demanen poder enviar les imatges per correu electrònic i no haver-les d’entregar amb un llapis de memòria.
  7. Piles: demanen fins quin dia és la recollida de piles. La cap d’estudis ho consultarà al professor o als alumnes que se’n cuiden. (La campanya és fins al 30 de maig)
  8. Obres: pregunten com està el tema de les obres del menjador. La cap d’estudis explica que han vingut els arquitectes un parell de vegades, que encara falta adjudicar la constructora i que, segurament, les obres es faran a l’estiu.
  9. Mobiliari que sobra: la delegada de 1r C proposa treure les dues taules que sobren, ocupen espai i l’aula ja està molt atapeïda. També s’hauria de treure una taula de 1r A.
  10. Aparcament: persisteix el problema. Quan els pares venen a buscar els seus fills aparquen enmig de l’aparcament i destorben, els alumnes que van amb moto tenen dificultats per sortir. La cap d’estudis explica que la directora ja ho ha comunicat diverses vegades a la Policia Local, haurà d’insistir.

divendres, 10 d’abril de 2015

Reunió de delegats 1r i 2n ESO. Abril 2015


ASSISTENTS: els delegats i subdelegats de 1r i de 2n d’ESO i la cap d’estudis. No assisteixen a la reunió: Núria Portillo de 1r A
DATA: divendres 10 d’abril 2015 ( 2n trimestre), durant el primer pati
ORDRE DEL DIA:
Comentaris de la cap d’estudis
  • Agendes: la cap d’estudis els mostra una model d’agenda no tan maca com l’agenda actual però una miqueta més gran. Els delegats coincideixen en prioritzar l’espai abans que l’estètica. La cap d’estudis explica que estem mirant models i comparant preus, que encara no hem decidit res.
Comentaris dels alumnes de 1r i 2n d’ESO

  • Delegat nou a 2n B: com que l’anterior delegada, la Júlia Molero, ha canviat de classe, els alumnes de 2n B han triat delegats nous. Ara la delegada és la Marina Agustí, que fins ara era la subdelegada, i en Mohamed El Ouariachi és el subdelegat. Els alumnes pregunten el motiu del canvi de classe. La cap d’estudis explica molt breument que els professors han considerat que era la millor opció per a tothom.
  • Problemes amb els equips informàtics: sembla que hi ha algun aparell que no acaba de funcionar. La cap d’estudis insisteix que el tutor o qualsevol altra professor. ha d’enviar un correu al coordinador d’informàtica
  • Problemes en els espais comuns i/o desperfectes en el mobiliari Les taules de l’aula d’idiomes estan molt brutes i n’hi ha de trencades. Demanen canviar les més malmeses. Han posat lleixes al vestidors dels nois però han tret els penjadors i ara els troben a faltar, no saben on penjar la roba. També falten cartells que indiquin l’espai per a cada grup. La cap d’estudis els diu que ho demanin als professors d’educació física. Demanen lleixes als vestidors de les noies. S’ha de canviar el rellotge de 2n B, es retarda i sembla que no és pas per culpa de la pila. La font del pati o raja massa o raja massa poc.
  • Els cinc minuts per esmorzar: hi ha alguns professors que no els deixen recollir les coses cinc minuts abans per poder esmorzar. La cap d’estudis ja ho comentarà a aquests professors. 
  • Faltes de disciplina i sancions: troben injustes determinades faltes de disciplina que ha posat algun professor. La cap d’estudis diu que el professorat sap perfectament les raons per les quals posa una falta, que no ha de donar explicacions a tota la classe i que si la persona afectada ho troba injust, ha de parlar-ho amb tranquil·litat i amb educació amb el/la professor/a que l’ha posat. També protesten perquè hi ha algun professor que els fa recollir papers del pati com a càstig i consideren que això és una sanció per als alumnes que van a l’aula d’expulsats. La cap d’estudis recorda que els professors tenen potestat per posar les sancions que creguin oportunes.  
  • Dinàmica de la classe: rondinen perquè en alguna classe determinada no fan les activitats que creuen que s’haurien de fer. La cap d’estudis diu que són els professors qui decideixen les tasques però que si tenen alguna proposta o suggeriment concret ho poden dir amb educació al professor/a d’aquella assignatura.
  •  Pla d’esports: de cara al curs que ve proposen incloure bàdminton

Reunió de delegats 3r i 4t d'ESO. Abril 2015


ASSISTENTS: tots els delegats i subdelegats de 3r i 4t ESO i la cap d’estudis. No han assistit a la reunió: Aaron de la Torre (4t C), Paula Hernàndez i Inas Azyz (4t D)
DATA: divendres, 10 de març de 2015 ( 2n trimestre)
ORDRE DEL DIA:

Informació de la cap d’estudis

  • Agendes: la cap d’estudis els mostra una model d’agenda no tan maca com l’agenda actual però una miqueta més gran. Els delegats coincideixen en prioritzar l’espai abans que l’estètica. La cap d’estudis explica que estem mirant models i comparant preus, que encara no hem decidit res.
Comentaris dels delegats
  • Valoració del viatge: a alguns alumnes els sembla que hi van haver massa activitats culturals, a d’altres ja els va estar bé. Van tenir mala sort i el temps no els va acompanyar, potser per això algunes activitats exteriors van quedar deslluïdes. Tot i això, s’ho van passar bé (sobretot a l’activitat improvisada del karaoke) i entre ells hi va haver molt bon ambient.
  • Activitats a l’hora del pati: comenten que potser estaria bé organitzar alguna activitat a l’hora del pati (música, ball, lliga de futbol...) igual com fan a l’INS Baix Empordà, un cop a la setmana o un cop al mes. Ha estat una proposta espontània dels delegats, ara ho preguntaran als seus companys i en tornarem a parlar a la propera reunió.