dimecres, 8 de febrer del 2017

Formació de delegats 3r i 4t d'ESO

I fa uns dies, van ser els delegats de 3r i 4t d'ESO els qui van assistir a la formació sobre capacitat de lideratge i habilitats comunicatives. També per a ells va ser una molt bona experiència. Han tornat amb una activitat preparada que proposaran als seus companys d'aula, a l'hora de tutoria.

Reunió de delegats ESO i Batxillerat. Febrer 2017

ASSISTENTS: els delegats, en Jonatan Romero com a representant del consell escolar i la cap d’estudis. No assisteixen a la reunió en Gerard Quesada de 4t D d’ESO i de Batxillerat no han vingut els delegats de 1r B i l’Alba Sánchez de 2n A


DATA: 1r i 2n d’ESO, divendres, 3 de febrer; 3r i 4t d’ESO dijous, 2 de febrer; i 1r i 2n de Batxillerat, dimecres, 1 de febrer

Informacions de la cap d’estudis

  • Formació per a delegats: la cap d’estudis els demana la valoració de la formació sobre lideratge i capacitats comunicatives. Tots els delegats valoren molt positivament l’experiència, sobretot els més grans, troben que la formació va ser molt dinàmica i que els serà força útil. Els delegats de 3r i 4t d’ESO i de Batxillerat, van aprendre una activitat per fer amb els seus companys de classe, proposaran a les tutores de fer-la un dia a l’hora de tutoria, al pati.
  • Selectivitat: encara no ha sortit la informació, no cal que pateixin, la coordinadora de Batxillerat ja està pendent del tema.
  • Projecte “alumne tutor”: la cap d’estudis demana opinió als delegats de 3r i 4t sobre el projecte “alumne tutor o alumne guia” (el nom és provisional). De cara el curs que ve, la idea és que els alumnes grans de 4t d’ESO fagin de tutors o de guies dels alumnes de 1r (els hauran de donar consells sobre com moure’s per l’institut, informació sobre seguretat a la xarxa...). Els delegats acullen amb entusiasme la proposta, suggereixen que podrien ser els delegats mateixos i algun alumne més els qui fossin els referents dels petits (dos delegats per una classe). Pensaran idees per donar forma a aquest projecte.
Comentaris dels alumnes d’ESO

  • Carnestoltes: tornen a dir que els agradaria fer alguna activitat per Carnestoltes, venir amb pijama al centre, per exemple. La cap d’estudis els diu que a la reunió setmanal de tutors ja ho decidiran.
  • Samarretes transpirables i suadora: els alumnes grans demanen samarretes d’EF transpirables i suadores amb el logo de l’insti per a l’hivern. Proposen comprar una suadora del Decathlon i estampar-hi el logo del centre. [S’ha comentat als professors del departament d’EF que valoraran la proposta; també hem preguntat a l’AMPA si estarien disposats a subvencionar una samarreta transpirable de qualitat]
  • Pluja a l’hora del pati: demanen si es poden quedar a la classe si a l’hora del pati plou. La cap d’estudis els diu que és millor que surtin, per una banda els convé esbargir-se i, per l’altra, així hi ha més ordre als passadissos i prevenim possibles problemes. 
  • Torneig de futbol: començaran el torneig dilluns que ve, les organitzadores expliquen contra qui jugarà cada classe i diuen que donaran l’horari a la Marta
  • Lavabos pati: volen un professor que posi ordre i que es deixin oberts més estona.
Comentaris dels alumnes de Batxillerat

No n’hi ha

Problemes en els espais i/o amb el material

  • Problemes amb els espais i/o mobiliari: falta un armari per als cascos a 1r A i més penjadors a 1r C de Batxillerat; falta una cadira a 3r C; s’ha de revisar el material del pati (inflar les pilotes, renovar les de ping-pong)
  • Problemes amb els equips informàtics: l’àudio de 2n C de Batx no funciona; els ordinadors de 3r i 4t estan barrejats; a molts dels ordinadors dels carros de 2n E i F no funciona Internet i/o no va la pantalla; als carros de 1r D hi ha ordinadors que, tot i que indica el 100% de bateria, s’apaguen; hi ha unes quantes classes on el llapis no funciona o no n’hi ha (1r C, 1rB, 2n E i 2n B);